- Els blogs tenen unes característiques que fan que siguin útils en processos d'ensenyament-aprenentatge.
- El blog pot donar als alumnes motius per escriure a diferents destinataris i amb diferents objectius; t¡no tant sols per al professor.
- Amb aquest model d'ensenyament/aprenentatge, els alumnes prenen protagonisme i responsabilitats sobre les seves publicacions.
- Fomenta el treball col·laboratiu amb l'ajuda d'altres eines com els wikis
PENSAR, ESCRIURE, COMPARTIR I PARTICIPAR:
Els blogs fomenten que nosaltres pensem alhora de saber com funciona, quin aspecte físic li donarem... I alhora fomenta que escriguem de forma reflexiva, es a dir que pensem abans d'escriure ja que les nostres publicacions seràn "públiques". I per altre banda ens ajuda a compartir els nostres coneixements i participar en els debats que es puguin generar a l'aula.
Tipus de blogs educatius:
- DE CENTRE
- D'AULA
- DE SEMINARIS I CURSOS DE FORMACIÓ TIC
- DE PROFESSORS
BLOGS DE CENTRE:
- Tenen format de revistes digitals que contenen textos informatius, d'opinió, activitats realitzades dins o fora de l'aula pels alumnes i per altra banda difonen programes educatius de diferents tipus.
- Són un mitjà per a que els alumnes publiquin treballs fets a classe.
- Poden utilitzar-se com a biblioteca escolar (bibliografia de llibres)
- Poden incorporar col·laboració o no entre alumnes.
Els professors inparteixen cursos cursos o coordinen seminaris de formació en TIC. Utilitzen wikis oblocs per a que els alumnes tinguin la informació a la sev disposició de forma permanent.
BLOGS DE PROFESSORS:
Blogs que els professors destinen a reflexionar sobre mètodes educatius, les TIC en l'educació...
BLOGS D'AULA SEGONS LA SEVA FUNCIÓ:
- Blogs de professors
- Blogs d'alumnes i professors
- Blogs d'alumnes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada