diumenge, 26 de desembre del 2010

ELS BLOGS EDUCATIUS:

  • Els blogs tenen unes característiques  que fan que siguin útils en processos d'ensenyament-aprenentatge.
  • El blog pot donar als alumnes motius per escriure a diferents destinataris i amb diferents objectius; t¡no tant sols per al professor.
  • Amb aquest model d'ensenyament/aprenentatge, els alumnes prenen protagonisme i responsabilitats sobre les seves publicacions.
  • Fomenta el treball col·laboratiu amb l'ajuda d'altres eines com els wikis

PENSAR, ESCRIURE, COMPARTIR I PARTICIPAR:
Els blogs fomenten que nosaltres pensem alhora de saber com funciona, quin aspecte físic li donarem... I alhora fomenta que escriguem de forma reflexiva, es a dir que pensem abans d'escriure ja que les nostres publicacions seràn "públiques". I per altre banda ens ajuda a compartir els nostres coneixements i participar en els debats que es puguin generar a l'aula.


Tipus de blogs educatius: 
  •  DE CENTRE
  • D'AULA
  • DE SEMINARIS I CURSOS DE FORMACIÓ TIC
  • DE PROFESSORS

BLOGS DE CENTRE:
  • Tenen format de revistes digitals que contenen textos informatius, d'opinió, activitats realitzades dins o fora de l'aula pels alumnes i per altra banda difonen programes educatius de diferents tipus. 
  • Són un mitjà per a que els alumnes publiquin treballs fets a classe.
  • Poden utilitzar-se com a biblioteca escolar (bibliografia de llibres)
  • Poden incorporar col·laboració o no entre alumnes.
BLOGS DE SEMINARI O CURSOS DE FORMACIÓ DE LES TIC:

Els professors inparteixen cursos cursos o coordinen seminaris de formació en TIC. Utilitzen wikis oblocs per a que els alumnes tinguin la informació a la sev disposició de forma permanent.


BLOGS DE PROFESSORS:
Blogs que els professors destinen a reflexionar sobre mètodes educatius, les TIC en l'educació...

BLOGS D'AULA SEGONS LA SEVA FUNCIÓ:
  1. Blogs de professors
  2. Blogs d'alumnes i professors
  3. Blogs d'alumnes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada